Wednesday 2 May 2012

WarmaHordes - og en lille update.

Som det sikkert er gået op for de fleste af jer, er jeg begyndt at samle en WarmaHordes hær, som sideprojekt til mine smølfemarines.

I WarmaHordes (sammentrækning af Warmachine og Hordes) stiller man op med en Warcaster/Warlock, som så medbringer sine dampdrevne krigsmaskiner (Warjacks - Warmachine) eller krigsbæster (Warbeasts - Hordes). Planen er så at smadre modspillerens caster, eller udradere hele hans hær (duh! er det ikke ALTID et mål?!?). Til dette har man så casterens spells, warjacks/warbeasts og forskellige unit choices til rådighed. Det hele foregår meget lig Warhammer figurspil.

Læs mere: http://privateerpress.com/

Alt dette har så gjort at jeg er begyndt at samle en Hordes hær. Nærmere bestemt en Circle Orboros hær. Denne samling af druider fokuserer meget på skovens dyr og forskellige sten-golem-bæster, blandet med en masse sjove og belastende (for modspilleren) spells, så jeg glæder mig meget til at få mit første spil med mine bæster!
Desværre skal skidtet jo males! Her er det så heldigt at jeg jo nyder at male en figur i ny og næ, så her kommer lige et billede af det første spæde skridt :
Shifting Stones! That's right! Når jeg går i krig, så har jeg dele af gamle ruiner med! FAT DET! Stenene er endnu et af disse "trick-spil" jeg nævnte ovenfor. De sætter mig i stand til at teleport forskellige bæster ind i ansigtet af fjenden og the best part... STENENE BEVÆGER SIG SELV!!! Yes sirs, det bliver god gas på lørdag når det går løs for første gang ;)

Ved godt at jeg tidligere har lavet et lignende indlæg, men tænkte at det lige var på tide med en update! Til dem der husker det gamle indlæg (om Cryx, red.), så betyder dette indlæg naturligvis at malerjobbet på Cryx er stoppet pga. min nye hær og jeg vil snarest forsøge at afsætte mine Cryx figurer til det bedste bud, da jeg langt hellere vil spille en Hordes hær, end en Warmachine hær og spillene hænger jo heldigvis så godt sammen at det ikke er noget problem at spille Hordes mod Warmachine, så jeg håber snart mine Cryx (og Khador) dukker finder et nyt hjem, hos en spiller som sætter lidt mere pris på dem ;)

Mht. mine smølfemarines, så fortsætter arbejdet naturligvis. 40k stopper jeg ikke med lige foreløbigt, men somme tider løber jeg lidt død i den blå farve og så er det rart at have noget andet at male indtil lysten til at male marines melder sig igen. Så som afslutning, så følg endeligt med hvis I nyder de løbende updates, for jeg poster videre så snart jeg har mere nyt!

En lille teaser kunne være en kæmpestor, vanvittig varulv med buff-spells og horn! (næste indlæg ;) )

No comments:

Post a Comment