Saturday 19 May 2012

1000pts. Ultramarines... fordi det ikke er altid at hele banden når frem!

Så tror jeg sgu... jo den er god nok... jeg er blevet cocky nok til at skulle lave min første turneringsliste!

Skal bruge jeres hjælp (I er ikke så mange endnu, men dem af jer der har baggrund, kom endeligt med input) til at finde frem til en solid Ultramarines liste på kun 1000pts. til en kommende turnering.

Jeg lægger ud:
Librarian - Null Zone, Might of the Ancients: 100pts.
Dreadnought - 2x TL Autocannon: 125pts.
Dreadnought - 2x TL Autocannon: 125pts.

Razorback - TL Heavy Bolter med 5 Marines: 130pts.
Razorback - TL Heavy Bolter med 5 Marines: 130pts.
Razorback - TL Heavy Bolter med 5 Marines: 130pts.
Land Speeder - Heavy Bolter & Multi-melta: 70pts.
Land Speeder - Heavy Bolter & Multi-melta: 70pts.
Predator - Autocannon turret & Lascannon side sponsons: 120pts.

Lad mig så høre hvorfor I IKKE ville vælge denne liste? Håber I har lyst til at bygge listen sammen med mig, for der er lige under en måned til at jeg skal bruge den, så kom med noget feedback!

3 comments:

  1. jeg ville være lidt bekymret over at kun have 15 marines til at tage control points, men ellers ser det godt ud

    ReplyDelete
  2. Det forstår man godt, men normalt spiller jeg 1750pts. og der har jeg kun 4x5 marines med til control pts. så jeg tænker at når man kun er oppe imod 1000pts. så må der være tilsvarende mindre dakka til at smadre dem, ergo burde man kunne klare sig med 3 grupper ?

    ReplyDelete
  3. Jeg er enig med antallet af scoring, men alt afhængigt af spillestil kan det dog retfærdiggøres.
    Jeg ville også tænke en gang over valget af Fire Support - Du har en Predator med - som eneste Vehicle med AV over 11 - Det er spøjst nok et svagt punkt, fordi modstanderen så har et mål for sine store gunz, som han ellers skal skyde gråspurve med...

    Konkret forslag - Drop Predator for endnu en Land Speeder m. MM/HF, og points til at beefe et squad op til 10 mand i en Rhino - evt med lidt "lir" til Sarge (Combiweap/PF?)

    MVH Asbjørn

    ReplyDelete