Saturday 26 May 2012

Evaluering!

Nu har jeg spillet et par spil med listen, som den endte med at se ud, så nu synes jeg det er på tide med lidt evaluering.

Listen endte med at se således ud:

HQ
Librarian - Null Zone, The Avenger: 100pts.

ELITES
Dreadnought - 2x TL Autocannon: 125pts.
Dreadnought - 2x TL Autocannon: 125pts.

TROOPS & TRANSPORTS
Razorback#1 - Lascannon & TL Plasmagun med 5 Marines: 170pts.
- Med Dozerblade
Razorback#2 - TL Assault Cannon med 5 Marines: 170pts.
- Med Dozerblade
Razorback#3 - TL Assault Cannon med 5 Marines: 170pts.
- Med Dozerblade

FAST ATTACK
Land Speeder - Heavy Flamer & Multi-melta: 70pts.
Land Speeder - Heavy Flamer & Multi-melta: 70pts.

HQ - intet at indvende, han fungerer som han skal. Har ikke anvendt Avenger endnu, men Null Zone er ganske fin mod Termies og Demon Princes.

Elites - Dakkadreds... what's not to like?

Troops og Transports - grupper af 5 marines er fint, de claimer det de skal og er ikke for dyre. Las/Plas Razorback virker fortræffeligt, bedste konfiguration jeg har spillet med. AC Razorbacks er dræbere mod infanteri, men jeg synes simpelthen jeg mister for meget fire support, hvis min eneste las/plas går ned.

Fast Attack - speeders er sindssygt gode til at conteste objectives. Folk brokker sig uendeligt meget når jeg lige hiver et win hjem på en turboboostet speeder, som når frem og contester... and quite frankly: I love it! ;) Ved dog ikke om jeg kan nøjes med en multi-melta derpå og så spare pts. til slik og kager på resten af hæren.

Disse få pointers får mig frem til at jeg, næste gang jeg spiller, skal prøve denne liste:

HQ
Librarian - Null Zone, The Avenger: 100pts.

ELITES
Dreadnought - 2x TL Autocannon: 125pts.
Dreadnought - 2x TL Autocannon: 125pts.

TROOPS
Razorback#1 - Lascannon & TL Plasmagun med 5 Marines: 170pts.
- Med Dozerblade
Razorback#2 - Lascannon & TL Plasmagun med 5 Marines: 170pts.
- Med Dozerblade
Razorback#3 - Lascannon & TL Plasmagun med 5 Marines: 170pts.
- Med Dozerblade

FAST ATTACK
Land Speeder - Heavy Flamer & Multi-melta: 70pts.
Land Speeder - Heavy Flamer & Multi-melta: 70pts.

Jeg venter med at justere mine speeders, til jeg lige har prøvet at spille mod en hordehær og kan se om jeg får nok ud af de flamers.

1 comment:

  1. mht. Heavy Flamers på Land Speeders - de har 2 funktioner:
    - Bilen bliver mere all-round (kan både ordne armour og hordes)
    - Bilen bliver mere solid (det kræver 2 Weapon Destroyed resultater at stoppe den fra at kunne noget, og den har 2 Guns der skal dø, før bilen får et Immobilized af Weapon Destroyed)

    Alt i alt er de 10 points en rigtigt god investering!

    Det er en rigtigt solid liste du har der, og den skal nok også virke ganske fint mod hordes, så længe du holder hovedet koldt og har styr på din Target Priority...

    ReplyDelete