Wednesday 18 April 2012

Tiden går...

De fleste billeder indtil nu har været gamle arkivfotos fra da jeg startede på 40k, så nu tror jeg det er ved at være på tide med en lille opdatering.

Som det forige billede viser er jeg begyndt med WarmaHordes. Den proces fortsætter jeg naturligvis, da jeg vil forsøge at have min Cryx hær færdigmalet inden Maj. En lidt stor mundfuld, men heldigvis er jeg ikke bange for at indrømme at jeg dipper! Gu gør jeg så! Det holder helt vildt, når man har en milliard infantry units, som bare tager en krig at male.
Fremgangsmåden er simpel: mal de lyseste farver over hele figuren, dip, highlight, FÆRDIG! En almindelig infantry trooper (Space Marine, red.) tager ca. 30-45mins at male på denne måde (selvfølgeligt uden at medregne de 24 timer det tager dip'en at tørre) så der bliver spyttet figurer ud ret hurtigt.
Anyway, jeg håber at have hæren klar til Maj, men vil selvfølgeligt poste nye billeder efterhånden som projektet skrider frem, sideløbende med at jeg også poster nye 40k billeder efterhånden som jeg kommer videre med dem.

En lynhurtig gennemgang af WarmaHordes, fra en nybegynders synsvinkel
Spillet er, som også 40k, bygget op over en pose pts. man køber sine enheder for og ideen er naturligvis at hver side har samme antal pts. Ud fra denne pøl af pts. skal man så købe sin Warcaster/Warlock (HQ i 40k, red.) og sine tropper, som kan bestå af alt fra panserklædte øksemordere til gigantiske, dampdrevne krigsmaskiner og helt over i kæmpestore varulve og dragemutanter. Spillet går ret meget amok, må man sige.
Dette siger selvfølgeligt ikke meget om spillet som sådan, men det der tiltaler mig mest er at spilsystemet sørger for at den aggressive spiller belønnes, ved at gøre angreb fordelagtigt i forhold til at pakke sig og forsvare. Dette gør også spillet ret hurtigt, hvilket var grunden til at det først fangede min interesse. I modsætning til 40k, behøver man i WarmaHordes, ikke at afsætte hele sin hverdagsaften på ET spil. Man kan sagtens nå flere spil på en aften.

Som sagt, en lyngennemgang fra en nybegynder... Jeg er sikker på jeg bliver klogere med tiden !

No comments:

Post a Comment